WARSZTATY ROZWOJU OSOBISTEGO "SZCZĘŚLIWE DZIECKO" od lat 7

w programie m.in. zajęcia z pozytywnego myślenia, budowania poczucia własnej wartości, przedsiębiorczości, aktów życzliwości, komunikacji bez przemocy, radzenia sobie ze stresem i emocjami, odkrywania pasji i talentów, umiejętności psychospołecznych, praca z nawykami i wewnętrznym krytykiem, efektywne zarządzanie czasem, mapa marzeń, wyznaczanie celów i wartości, rozwijanie świadomości w temacie zdrowego stylu życia, sposób funkcjonowania mózgu człowieka i wiele innych wartościowych i ciekawych tematów, które uczą jak być spełnionym, szczęśliwym i odnosić sukcesy. Szczegółowy opis warsztatów poniżej:

W Portalu Radosnego Istnienia JoyLife pomagamy każdemu dziecku stać się możliwie najlepszą wersją samego siebie, uwierzyć w swój potencjał i w pełni go wykorzystywać. Oferowane przez nas warsztaty zapewnią Państwa dzieciom jak najlepszy start w życiu i nabycie umiejętności i kompetencji, które mają ogromny wpływ na poziom odczuwanego szczęścia i samospełnienia we wszystkich możliwych sferach.

Każdy człowiek, w tym również dziecko,  posiada ciało, umysł, emocje i bardzo bogate duchowe wnętrze, bez względu na to czy zdaje sobie z tego sprawę czy nie. Aby dziecko mogło być w pełni szczęśliwe, muszą być zaspokojone jego potrzeby związane z tymi wszystkimi czterema obszarami.  Staramy się temu sprostać wspierając emocjonalny, psychiczny i społeczny rozwój dzieci oraz zaspokajając ich duchowe potrzeby.

Tempo życia sprawia, że wiele dzieci jest w dzisiejszych czasach zestresowanych i nadpobudliwych, albo zniechęconych i znudzonych. Stworzony przez nas program daje im narzędzia ułatwiające radzenie sobie ze stresem i natłokiem negatywnych myśli, umożliwia wyciszenie umysłu i dłuższe utrzymanie skupienia. Ćwiczymy z dziećmi dostosowane do wieku techniki relaksacji, koncentracji i uważności, bardzo pomocne w uwalnianiu zblokowanej i ukrytej złości czy agresji, dzięki czemu dziecko staje się spokojniejsze i łatwiej jest mu skoncentrować się na lekcjach jak i czynnościach dnia codziennego.

Pielęgnowanie wewnętrznego życia dzieci jest niezwykle ważne, gdyż są wtedy  w stanie harmonijnie i wszechstronnie się rozwijać i  za pomocą odpowiednich ćwiczeń możliwe jest wydobycie z ich wnętrza tego, co najbardziej wartościowe.  Zaczynają odkrywać swoje mocne strony, są przepełnione nadzieją, motywacją, mają zdrowe poczucie własnej wartości, potrafią wierzyć w siebie, świetnie radzić sobie w życiu i spełniać swoje marzenia. Uczymy tego wszystkiego na zajęciach, a dodatkowo wyjaśniamy jak zatroszczyć się o zdrowie  i witalność ciała, jak rozwijać umysł i korzystać z jego genialnych możliwości, jak polubić i doskonalić siebie oraz odnosić sukcesy. Wiele czasu jest też poświęconego rozwijaniu kreatywności i twórczemu myśleniu.

Wspieramy w drodze do radości, odkrywania swoich pasji i talentów, wewnętrznego spokoju i szeroko pojętego dobrostanu. Rozbudzamy i wydobywamy z dzieci płynące z ich serca marzenia, a następnie pokazujemy jak wyznaczać cele i automotywować się w drodze do ich realizacji. 

Bardzo ważnym punktem realizowanego przez nas programu jest praca z emocjami. Uczymy jak zrozumieć wartość emocji, a tym samym odzyskać naturalną  radość życia. Wyjaśniamy dzieciom czym są emocje, jak sobie z nimi radzić i w jaki sposób je uwalniać. Ma to ogromnie pozytywny wpływ na zdrowie dziecka, a w przyszłości dorosłego człowieka którym się stanie, gdyż zablokowane w ciele emocje nawet po wielu latach mogą wywoływać różne choroby.         

W łatwy i przystępny sposób przekazujemy dzieciom popartą najnowszymi badaniami wiedzę na temat tego jak działa mózg człowieka, jak nieograniczony jest jego potencjał oraz jak duża jest współzależność funkcjonowania mózgu i serca.  A następnie pomagamy wykorzystać tę wiedzę w sposób praktyczny w życiu codziennym. Gdy dzieci już wiedzą jak działa ludzki mózg, pomaga im to wówczas zrozumieć skąd się biorą emocje, jak ich myśli i uczucia wpływają na ich sposób zachowania. Potrafią samodzielnie przeanalizować własne stany emocjonalne przez co stają się bardziej świadome swojego zachowania, bo wiedzą już skąd ono wynika. To im pomaga zapanować nad stresem i  kontrolować negatywne uczucia w momencie ich pojawienia się, bo potrafią już same się wyciszyć i odzyskać równowagę. Zwiększa się u nich samokontrola by inaczej niż dotychczas reagować na różne sytuacje i pojawiające się bodźce z zewnątrz. Tym samym nabywają one umiejętności psychospołecznych i interpersonalnych, lepiej potrafią komunikować się z otoczeniem. Rozwijamy też w dzieciach takie cechy, które sprzyjają tworzeniu zdrowego, szczęśliwego społeczeństwa, jak np. wzajemny szacunek i tolerancja. Dzieci są zachęcanie do okazywania dobroci, życzliwości i współczucia co uczy ich większej wrażliwości. Odpowiednie ćwiczenia w grupie mają na celu zwiększanie ich świadomości społecznej poprzez  próby zrozumienia myśli, uczuć i punktów widzenia innych ludzi, co bardziej rozwija empatię. Dzieci uczą się relacji z innymi ludźmi, budowania więzi, zdrowej komunikacji, porozumiewania się bez przemocy, umiejętnego rozwiązywania konfliktów, asertywności i skutecznego przeciwstawiania się negatywnej presji rówieśników.

Pokazujemy też dzieciom jak mózg reaguje na informacje w zależności od aktualnego stanu emocjonalnego. Gdy człowiek żyje w stresie, jest pełen lęku, złości, smutku, nie czuje się szczęśliwy, jest znudzony życiem to mózg zostaje jakby zablokowany na wszelkie zdolności poznawcze, trudniej nam jest się uczyć, przyswajać nowe informacje i dogadać się z otoczeniem czy rozwiązywać problemy. Kiedy natomiast jesteśmy szczęśliwi i radośni, mamy chęć życia i ciekawość świata, to wówczas niesamowicie wzrasta nasza zdolność radzenia sobie z wszelkimi problemami, szybciej się uczymy, potrafimy błyskawicznie przetwarzać informacje, poprawia się pamięć i koncentracja. A zatem zachęcamy też dzieci do wykonywania na zajęciach ćwiczeń wpływających na zwiększenie optymizmu i radości uświadamiając im jak  bardzo może to wzbogacić i ulepszyć jakość ich życia. Pokazujemy im jak można rozkoszować się szczęściem. Uczymy dzieci czym jest optymizm i pesymizm, jakie są ich konsekwencje.  Badania wykazały, iż poprzez skupienie uwagi na wewnętrznym świecie umysłu możemy zmienić  pozytywnie budowę mózgu uzyskując z tego ogromne korzyści, które wpływają m.in. na szybsze przyswajanie wiedzy w szkole.  Dzieci uczą się jakie siły kierują ich zachowaniem i gdy zrozumieją ten mechanizm, łatwiej im jest pozbyć się osądzania, oczekiwań i bardziej cieszyć się chwilą obecną, a także żyć w nowy, lepszy sposób, który polega na tym, że zwyczajne, codzienne życie i powszednie czynności mogą stać się docenione i niezwykłe. A wszystko to dzięki rozwijaniu uważności, która sprawi, że dzieci zaczną wykorzystywać wszystkie zmysły do odbierania świata zewnętrznego. Dzieci praktykują na zajęciach uważne odczuwanie i doświadczanie wrażeń wzrokowych, słuchowych, smakowych, zapachowych i ruchowych. Wtedy zaczynają dostrzegać szczegóły których wcześniej nie widziały, bo z większą uwagą patrzą na wszystko co je otacza. To im pozwala zatrzymać się na chwilę w ciągu dnia by zachwycić się pięknym drzewem, kwiatem czy błękitem nieba, bardziej rozkoszować się smakami pożywienia, słuchać z uwagą innych ludzi oraz wszelkich napływających dźwięków, czy też poczuć przyjemny podmuch wiatru, którego dotąd nawet nie zauważały. Dzieci przestają żyć na zasadzie automatycznego pilota jak to było dotychczas, tylko stają się bardziej świadome wszystkiego co dzieje się w danej chwili i bardziej otwarte na wszelkie bieżące doświadczenia. Codziennie wykonywane kilkuminutowe ćwiczenia  sprawiają, że świadome uważne życie staje się nawykiem, a funkcjonowanie mózgu ulega przez to ogromnej poprawie, co jest poparte badaniami. Postrzeganie świata staje się zupełnie inne dzięki czemu dzieci zaczynają go widzieć innymi oczami w nowy, lepszy sposób. Dzieci dowiadują się również jak duży jest wpływ odpowiedniego oddychania na umysł. Próbujemy wprowadzić u nich zdrowy nawyk robienia codziennych kilkuminutowych przerw w ciągu dnia by skupić się na oddychaniu i tym samym pomóc mózgowi wrócić do pełnej równowagi. Uważne oddychanie pomaga doprowadzić do harmonii układu nerwowego, co ma ogromny wpływ na zdrowe funkcjonowanie mózgu.

Dzieci uczą się jak dbać o dobre samopoczucie psychiczne i emocjonalne i jak wielką radość może to sprawić, bo przekłada się to na zdrowe, szczęśliwe i produktywne życie. Dzieci po treningu potrafią szybko świadomie rozpoznać swoje stany emocjonalne, zrozumieć je, zaakceptować  i zmienić dość szybko swój zły nastrój w dobry. Taka umiejętność szybkiego korygowania swojego samopoczucia sprzyja w długim okresie lepszemu zdrowiu psychicznemu.

Szczęśliwe, zdrowe emocjonalnie i wewnętrznie dziecko, to w przyszłości szczęśliwy dorosły. I taka jest główna idea naszych kursów – włożyć swój wkład w tworzenie społeczeństwa szczęśliwych, spełnionych ludzi w którym wygrywa dobro, wzajemny szacunek, życzliwość i miłość.

 

        W jaki sposób przebiegają zajęcia:

 
Na zajęciach odwiedzamy różne wyspy po których podróżujemy wspólnie z dziećmi i uczymy się ciekawych i wartościowych rzeczy poprzez różne eksperymenty, spotykanie ciekawych osób, stworków, mędrców i wróżek, poprzez ukryte na wyspie zagadki, ćwiczenia do wykonania, zadania do rozwiązania oraz mądre, pouczające bajki i opowieści, które zostały specjalnie napisane na potrzeby kursu. Przykładowo na Wyspie Złudzeń Optycznych dzieci przekonują się na własne oczy, że nie wszystko jest takie jakie się wydaje, więc jeśli np. myślą, że ktoś ich nie lubi, to wcale nie znaczy, że tak w istocie jest. Na Wyspie Krytka dzieci poznają chłopca od którego imienia powstała nazwa wyspy. Krytek to taki wewnętrzny krytyk, który lubi nas czasem okłamywać, bo podpowiada różne kłamstewka typu: „jesteś gorszy od innych”, „nie uda ci się”, „jesteś brzydki” itd. Dzieci uczą się jak dogadać się z Krytkiem by już nigdy nie miał nad nimi władzy ani nie wywierał na nie złego wpływu. Na Wyspie Ukrytych Skarbów dzieci odkrywają jakie wspaniałości mogą w sobie znaleźć gdy tylko dobrze poszukają. Różne ćwiczenia i zabawy mają na celu znalezienie prawdziwej pasji i odkrycie talentów, docenienie swoich zalet i uświadomienie mocnych stron. Na Wyspie Wielu Emocji dzieci podróżują przez poszczególne komnaty w zamku zamieszkiwane przez różne emocje. Dzieci zaprzyjaźniają się z nimi, dowiadują się jakie wartości ma każda z nich, kiedy się zwykle pojawia, w jakim celu i co należy robić gdy któraś z emocji zechce je kiedyś odwiedzić w ich własnym ciele. Wyspa Uważności to wspaniała kraina wielkiego odczuwania, wąchania, smakowania, nasłuchiwania na której dzieci uczą się patrzeć innymi oczami na to, co już od dawna znają i dowiadują się jak mogą szybko zredukować stres gdy tylko go poczują. Wysp jest kilkadziesiąt, a wciąż powstają nowe, zatem jest co odkrywać.
Na zajęciach uczymy poprzez1

ZAGADNIENIA PORUSZANE NA ZAJĘCIACH

Dlaczego warto zapisać dziecko na warsztaty
Dzieci zdobywają w tradycyjnej szkole szeroką wiedzę, ale niestety nie uczą się tam tego, co okazuje się być później najważniejsze, a mianowicie budowania własnego szczęścia. Przydatna jest w tym znajomość „instrukcji obsługi” istoty ludzkiej, czyli siebie samego. Właśnie tego typu wiedzę przekazujemy na naszych kursach. W formie zabawy uczymy dzieci w jaki sposób funkcjonuje człowiek z całym wachlarzem swoich myśli, emocji, nawyków, wyobrażeń i jak to wszystko przekłada się na jego życie. Pokazujemy jak można to zmieniać i ulepszać, by żyło się lepiej, łatwiej i przyjemniej. Ta cenna wiedza w piękny sposób kształtuje dzieci dając im dobry start w życiu i zwiększając bardzo ich szanse na to, by było ono spełnione, szczęśliwe i zgodne z własnym sercem.
 

Świat pędzi dziś do przodu coraz bardziej, wymagając od młodego człowieka coraz więcej. Oczekuje się, by był on przebojowy, wygadany, elokwentny i umiał rozpychać się łokciami w drodze po sukces, by nie zostać w tyle za swoimi rówieśnikami. Ci którzy zaciskają mocno zęby i są w stanie temu sprostać, mogą ulec po pewnym czasie wypaleniu  i popadać w stany depresyjne. Natomiast wrażliwi, nieśmiali introwertycy zamknięci w swoim świecie, zdają się być od samego początku na przegranej pozycji, co bardzo zaburza ich samoocenę. 

Na naszych warsztatach dzieci kształtują swój charakter i nabywają umiejętności psychospołecznych, które pomogą im świetnie radzić sobie w życiu osobistym, a w przyszłości zawodowym. Nie chcemy jednak zmieniać dzieci w taki sposób, by udawały na siłę kogoś innego. Pragniemy tylko dać im odpowiednie narzędzia za pomocą których będą doskonalić siebie poprzez odkrywanie i rozwijanie w sobie ogromnego potencjału, z którego dotąd nie zdawały sobie sprawy, bo był głęboko ukryty i niewidoczny. Uczymy dzieci jak osiągać sukcesy przy jednoczesnym zachowaniu godności ludzkiej i grze fair play.

 

Dzięki naszym warsztatom Państwa dziecko:
  • Stanie się bardziej pewne siebie, będzie miało zdrowe poczucie własnej wartości i przestanie porównywać się z innymi 
  • Lepiej pozna siebie, polubi i będzie świadome swoich mocnych stron
  • Będzie umiało przejąć kontrolę nad swoimi reakcjami, gdyż lepiej będzie rozumiało swoje emocje potrafiąc je zauważać wtedy, gdy się pojawią i lepiej będzie radzić sobie z nimi poprzez ich uwalnianie
  • Pozna techniki i ćwiczenia, które pozwolą mu się  skoncentrować w sytuacjach stresowych i zredukować poziom stresu
  • Nabędzie umiejętności takich jak komunikacja interpersonalna, współpraca, zarządzanie czasem, podejmowanie decyzji i wiele innych kompetencji psychospołecznych
  • Dowie się jak funkcjonuje jego mózg, by lepiej wykorzystywać jego genialne możliwości
  • Zdobędzie wiedzę jak zadbać o ciało, by jak najdłużej zachowało zdrowie i witalność oraz jak zatroszczyć się o umysł i duszę, by żyć w większej harmonii i dobrostanie
  • Pozna techniki logicznego myślenia i efektywnej nauki
  • Rozwinie swoje zdolności twórcze i kreatywność
  • Odkryje swoje pasje i talenty
  • Będzie potrafiło doskonalić siebie, ulepszać jakość swojego życia, wyznaczać cele i osiągać sukcesy
  • Nauczy się motywować i zmieniać nawyki 
  • Stanie się bardziej aktywne, samodzielne, przedsiębiorcze i zaradne i będzie umiało zamieniać porażki w sukces
  • Rozwinie w sobie  wartości, które pozwolą mu w sposób godny i szlachetny iść przez życie oraz tworzyć  zdrowe, satysfakcjonujące relacje
  • Dowie się skąd się bierze dobry nastrój i w sposób świadomy będzie umiało o niego zadbać
  • Stanie się bardziej świadomym, radosnym i szczęśliwym dzieckiem z głową pełną marzeń, z entuzjazmem patrzącym w przyszłość i wierzącym w swoje możliwości

METODY JAKIE WYKORZYSTUJEMY NA ZAJĘCIACH

1. PSYCHOLOGIA POZYTYWNA

dziedzina psychologii zajmująca się uwarunkowaniami i konsekwencjami dobrostanu – szczęścia, sukcesu i dobrego życia, a także cnotami ludzkimi.

2. MYŚLENIE PYTANIAMI

to system narzędzi służących do wprowadzania zmian w życiu. Poprzez zadawanie dzieciom odpowiednich pytań, można świadomie wpływać na zmianę ich sposobu myślenia, działania i doprowadzić do osiągnięcia zamierzonych celów. W tej wspaniałej metodzie nie trzeba dzieciom niczego narzucać, lecz tylko prowokować pytaniami do kreatywnego i logicznego myślenia, a wtedy samodzielnie dochodzą do określonych wniosków, które w kolejnym kroku prowadzą do określonych działań.

3. COACHING

ma na celu podkreślenie i uznanie mocnych stron, pozytywnych cech i dotychczasowych sukcesów dzieci w celu stymulowania ich do dalszego rozwoju poprzez wspieranie w formułowaniu celów, dążeniu do ich realizacji i sterowanie całym procesem. Motywujemy dzieci do zmiany zachowań, kształtowania charakteru, nabywania umiejętności i kompetencji psychospołecznych i emocjonalnych, które pomogą im świetnie radzić sobie w życiu osobistym, a w przyszłości zawodowym. Najpierw omawiamy z dziećmi na zajęciach w jakich sytuacjach dane umiejętności i cechy mogą być pomocne. Ma to na celu obudzenie w nich pragnienia zmian ze względu na płynące z tego korzyści. Następnie tworzymy listę nawyków i przyzwyczajeń, które do tej pory przeszkadzały im w zdobyciu tych cech czy umiejętności i uczymy dzieci jak sobie z nimi poradzić.

4. MINDFULNESS

zespół ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych dla dzieci poprawiających ich uważność, koncentrację i pozwalających uzyskać wewnętrzny spokój.

5. METODY AKTYWUJĄCE

to grupa metod nauczania charakteryzujących się dużą siłą stymulowania aktywności dzieci. Podczas wykonywania podjętych działań muszą one myśleć, angażować się emocjonalnie i wykorzystywać wszystkie zmysły. Biorą aktywny udział w zajęciach w sferze percepcyjnej, ruchowej, werbalnej i emocjonalno-motywacyjnej. Dzięki temu dzieci pogłębiają swoją wiedzę, poszerzają swoje horyzonty i zainteresowania, rozwijają nowe pomysły i idee. Główną zaletą tych metod jest doskonalenie przez dzieci umiejętności wyciągania wniosków, myślenia analitycznego, łączenia zdarzeń i faktów w związki przyczynowo – skutkowe, umiejętności odpowiedniego zachowania się w nowej sytuacji, komunikatywności, dyskutowania na różne tematy, samodzielnego podejmowania decyzji i kreatywności.

JAK PRACUJEMY Z DZIEĆMI

  • Nie wtłaczamy dzieciom wiedzy, lecz rozbudzamy w nich entuzjazm i ciekawość, by same chciały po nią sięgnąć.
  • Nie jest naszym celem ciągnąć dzieci w górę, lecz wyzwalać w nich wewnętrzną siłę, by same się wzniosły ponad przeciętność.
  • Nie nakłaniamy dzieci do posłusznego podążania za schematami, lecz zachęcamy do otwartości umysłu, kreatywności i twórczego poszukiwania rozwiązań.
  • Nie przekazujemy treści w formie nudnego wykładu, lecz wywołujemy ciekawe interakcje dzięki którym wiedza przyswojona zostaje przy okazji świetnej zabawy z wykorzystaniem wielu aktywizujących pomocy dydaktycznych i niestandardowych metod nauczania.
  • Nie mówimy dzieciom jakie mają być, lecz nakłaniamy, by były przede wszystkim sobą, wykorzystując maksymalnie swoje możliwości.
  • Nie pokazujemy dzieciom wyłącznie jednej właściwej ścieżki, lecz zachęcamy do otwartego, niczym nieograniczonego umysłu i szukania własnej drogi.
  • Mimo młodego wieku, traktujemy dzieci na równi z dorosłymi, obdarzając szacunkiem, dając prawo do własnego zdania i inspirując do samodzielnego myślenia.
  • Nie porównujemy dziecka z innymi, lecz mobilizujemy, by porównywało się wyłącznie z samym sobą z przeszłości. Poprzez porównywanie siebie z tym jakie było tydzień temu lub miesiąc temu, może dostrzec korzystną zmianę i z jeszcze większą motywacją tworzyć nowy plan doskonalenia siebie.
  • Nie udzielamy pochwał tylko dla „najlepszych”, lecz uświadamiamy, że każdy sam w sobie jest niepowtarzalny i wartościowy, a każda inność i indywidualność - wyjątkowa.

CENNIK / ZAPISY

Aktualnie prowadzimy zapisy dzieci w wieku 7-12 lat na zajęcia w roku szkolnym 2019/2020, które rozpoczną się od połowy września 2019. Będzie to cykl cotygodniowych warsztatów (raz w tygodniu 90 minut).

Cena:

35 zł/45 minut

280 zł/miesiąc (4 spotkania po 90 minut)

Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach wiekowych:

FASCYNACI 7-9 LAT
KREATORZY 10-12 LAT
Zapisy dziecka na warsztaty:
 
1. Telefonicznie : +48 795 470 088 
Lub
2. Mailowo: biuro@joylife.pl podając imię i nazwisko dziecka, wiek i numer telefonu.